Mösspåtagning!

Hej!
Igår var det mösspåtagning, det var trevligt. Vi började halv 1 med att dricka öl/cider på gräsplanen utanför skolan, sen höll rektorn tal som ingen lyssnade på, sen var det någon lärare som ville ha oss att sjunga studentsången, alla kunde första raden "Sjung om studentens lyckaliga dar..." Sen blev det tyst innan alla började skrika "För vi ska ta studenten" och "Student 09, tjalalalala" Mycket trevligt. Sen började vandringen, vi gick ner och ut i vgen vis statoil, sen ut i rondellen och stod där och skrek lite.
Fick sedan skjuts av Alex en bit, eftersom att alla andra hade dragit iväg.  Men jag tror inte att han var riktigt nykter han heller. Vid ett tillfälle sa han "Asså om man trycker här (på gasen) så rullar bilen iväg", men jag kom iallafall ur bilen utan fysiska skador. Vi drog till corner och drack öl, sen hem och däcka/duscha/äta, för att sedan dra iväg till Emelie och se på hockey där Sverige loosade med 3-1. Så nu blire att slåss om bronset mot USA(?).

Vi förade och glodde på den totalt värdelösa hockey-matchen, när plötsligt en granne ringde på. Han kunde inte höra sin tv för vår musik, sen hade han orolig mage, och nån annan grannes barn kunde inte sova, PUSSYS!!!

Drog till Kc där ingen trodde att jag skulle komma in, men det gjorde jag, screw you!! Vi dansade och snackade med folk men drog hem ganska tidigt, tog sista tåget hem och sov.

Idag hade jag sån jävla skoskav av skorna jag hade igår (och hade inga andra med mig heller) så det blev att gå barfota först från Pontus till Rosersbergs station (typ 1 km) Sen barfota till bussen i märsta, sen barfota från Valsta Centrum och hem. Men hellre lite skitiga fötter än att känna den enorma smärtan som kom ifrån blåsorna jag har.

Nu ska jag plåstra om mina fötter och gå och lägga mig i väntan på Rivality-attacken!
G'night peeps!

Det enda jag saknar från jobbet förutom vissa kollegor så är det kaffeautomaten, så otroligt gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback