Sveriges värsta bilförare, någon?

Hej!
Måste bara bikta mig lite, tror att jag har gjort varenda miss man kan göra som bilförare, riktigt jävla kompetent...

Tessan ringde och bad mig skjutsa henne, javisst kunde jag det.
Följande missar lyckades jag med
*Lyssnade lite halvtaskigt på vägbeskrivningen (Hon bor lite ansides, så det krävdes lite letande) så jag körde WAY för långt.
* Sen hade jag "begränsat" med bensin, blev inte bättre av min lilla felnavigering...
* Inser försent (Halvvägs) att plånboken (med körkort/bensinkort/allt) ligger hemma på köksbordet....
* Dåligt batteri på mobilen....

Som den lilla tanke-sadisten jag är så tänkte jag mig följande senario;
Jag får bensinstopp, ringer Tessan och säger att jag inte kommer/blir sen. Det resulterar i att mobilen dör, och när jag äntligen får stopp på en bil och ska ringa bärgare, så kan jag inte intyda att jag är jag (har ju inget legg heller...) och sen ser dem att den som äger bilen är över 50 (=mamma) och eftersom vi inte heter likadant i efternamn så tror dem säkert att bilen är stulen.
Och om de tror på mig att jag helt enkelt har lånat mammas bil och fått bensinstopp, så har jag ju fortfarande inga pengar att betela bärgargubben med för bensinen han ger mig (eftersom plånboken är... juste... hemma!) och de kan väl inte skriva en faktura till någon random adress liksom^^

Nu blev det ju inte så, bensinen räckte (tankade för 100 kr jag fick av Tessan) och vi blev inte stoppade, så jag klarade mig, men jag var nervös ett tag, nu ska jag gå och lägga mig och fundera på varför jag är tankspridd^^

Måste bara tillägga att min Gullis är finast, innan jag lägger mig och drömmer om arga poliser och tomma bensintankar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback