Och där blev huset mitt..

Hej!
Idag blir det klart att jag får huset, gården, iallafall tills vidare. /Happiface

Ska åka dit någon helg och titta hur det ser ut nu, tror inte att allt för mycket har förändrats.
Nu undrar ni vad jag snackar om, jag ska förklara

För fyra år sen dog min "pappa", alltså mammas särbo som hon var förlovad med i 10 år.  Han var som min pappa under den tiden, eftersom att min riktiga var lite sur på Kalle, (som Låssas-pappa hette). Vilket man kan förstå... Men liten som man var när man var fyra så fattade man ju inte allt för mycket, så det gick bli pappa.
När han dog så skulle det ju ordnas upp med testamente och allt, och där råkade jag stå med. Dock var testametet skrivet 1986, och då var jag inte född, utan jag var tillskriven efteråt, vilket gjorde testamentet ogiltigt. Det tyckte mamma och pappa (riktiga pappa för en gångs skull...) var bra, eftersom att de mest trodde att det skulle bli jobb. Jag hade dock tyckt att en halv gård och en k-märkt  (kulturmärkt) liten stuga vore ngt, men men, omyndig som man var.. Hela alltihoppa tilldömdes iallafall J, hans systers son, rättvist och bra, då blev det hans "problem", tror nog att mamma inte ville ha så mycket med huset och allt att göra helt enkelt, för mkt minnen och sånt.

Nu är det så att denna J ska skilja sig, och då vill x-frun ha lite mer än han vill ge, så han ska skriva över "dödsboet" på mig ett tag, eftersom det inte skett ngt arvskift skett så skulle det inte bli något problem.
Så nu väntar jag på att någon jurist ska höra av sig, sen är man gårdägare för ett tag, kommer nog bara åka ner och titta på huset en gång, orkar inte se allt och alla minnen och sånt, men då kan jag ju passa på att åka till graven som ligger några mil därifrån, för man åker ju inte allt för ofta 19 mil för att tända ett ljus, även om det är ens "pappa" som ligger där, den som lärde en att cykla, lärde en att läsa och framförallt lärde mig att köra bil när jag var 12, skogvägarna vid Vingåker is the shit!!

Tänker på dig varje dag "pappa" och jag önskar att du var här, saknar dig något enormt....



Tänker inte ens komentera provet idag, har jag enorm tur får jag G....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback