Riv upp! Gör om! Gör rätt!

Hej!
Idag var jag, Pontus, Krippe, Lukas, Emelie och Jossan inne och demonstrerade mot FRA-lagen med Piratpartiet. Jens var också med men han kom strax innan vi drog typ.

Vi var först på Mynttorget, precis utanför riksdagen. Där var det massa folk som pratade och imellan skrek vi "STOPPA FRA!!!" och "RIV UPP! GÖR OM! GÖR RÄTT". Sen drog vi upp mot Storkyrkan där politikerna skulle vara, men vi fick stå bakom kyrkan, men vi hördes nog endå. Sen tågade vi mot Sergelstorg, då skrek vi "STOPPA FRA" och "RIV UPP! GÖR OM! GÖR RÄTT!" igen, men också den nya ramsan som kom bakifrån i ledet

En snubbe skriker: Vad vill vi ha?!
Alla skriker: Integritet!!!
En snubbe skriker: Vad är det?!
Alla skriker: En rättighet!!!

Fyfan vilken stämning det var, fett roligt. Det var inte den sista demonstrationen jag var på, det kan jag lova!!
Dock är jag väldigt hes och jag har huvudvärk nu för att jag skrek och det var så högt ljud på alla, men det går över :D

Kommentarer
Postat av: Piraten

Haha mjo det var lite tryck. ^^

Hehe knappast att det var en snubbe som skrek ramsan, det var ju nån pytteliten läskig hes tjej som skrek :P.

2008-09-17 @ 23:15:13
URL: http://spydon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback