Hemma igen...

Nu har vi kommit hem!

Resan började med att jag och Petra tog ett varv runt kvarteret i hennes bil för att jag skulle se hur den var att köra osv. Det gick jättebra men jag var skitnervös, inte van att misshandla andra bilar än bilskolans och de är de ju vana vid. Men nu skulle man vara en ansvarsfull bilförare och tillämpa ett defensivt körsätt (100 % bullshit!). Men sen kom vi iväg. Tyckte först att koppling-gas kunde dra ngt gammalt över sig, men sen gick det bättre. Vi stannade upp i Länna för att köpa min datorskärm (trejde gången gillt!) och när det var fixat så drog vi och käkade på Vega.  

Den enda gången på hela resan Pontus hade något att klaga på var när jag gasade på "lite mkt" i Muskö-tunneln (tänk er själva att köra genom en 3km lång äcklig tunnel som går under vatten och veta att du befinner dig 67 meter under vattenytan?! Det kanske bara är jag som är paranoid, vad vet jag) Men sen var det bara nån kilometer kvar och den gick skitbra!

Imorse drog Pontus ut och röjde lite i skogen, eftersom det var arbetsplikt i området. Själv log jag kvar och sov. Sen kom han hem, vi duschade och sen begav vi oss hemåt. Först blev det donken i Haninge. Sen tankade vi på Jet innan vi svängde förbi mig och lämnade allting, sen hem till honom och parkera bilen, sen tog jag tåget hem. Puh!

Juste, har ju försökt köpa skärm x antal gånger, ska göra en lista över allt som har gått åt helvete med det;
-Jag får lön och tänker dra och köpa skärm, shoppar  kläder och får kalla fötter för att det går så mycket pengar, väntar.
- Får med mig Pontus och vi åker efter skolan. Får motorhaveri 400 meter ifrån affären och allt suger. Bärgaren får ta oss hem...
- Mamma och jag bestämmer oss för att köpa skärm och ta hem på bussen, eftersom bilen fortfarade står på verkstaden. Då har butiken upphört från 1 oktober, vi är där den andra, så jävla typiskt.

Men igår fick jag den, hilarious!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Haha grattis!

2008-10-06 @ 08:58:13
URL: http://sikorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback