Att jobba... Eller inte jobba...

Hellu World!!

Har satt igång att jobba på "allvar" som extra-lärare nu. Ska jobba ett par gånger i veckan och hjälpa en 13-årig tjej med läxorna. Var där igår i två "lektioner" (45min/lektion) och det var biologi och människo-kroppen som stod på schemat. Hon skulle ha prov så vi satt och repeterade om matens väg från munnen to "the end" och luftens och vad olika saker hade för funktioner. Hon kunde redan rätt mkt så det var rätt soft.

Skulle ha vart där ikväll också, men hon har inte ringt, så jag får väl spendera kvällen med min kära dator eller tv istället.

Var på banken idag igen... Har ju som sagt ett "rör" jag har fyllt med växel under sommaren, och idag kände jag att det var läge att sätta in dem. Så jag gick till min nya bank, med min växel snyggt räknad och uppställd i sånna speciella "penga-rör". Men så kommer jag till banken, och de har en växel-automat, men då var man tvungen att ha ett bankomat-kort hos dem, och mitt har ju inte kommit än, så jag tog en lapp och ställde mig i kö, men då säger killen i kasssan "Det där kan ju jag inte sitta och räkna?!" Vafan är hans jobb om det inte är att räkna pengar?! Herregud!!

Åkte istället till Min gamla bank och hon drog fram en våg och vägde mina rör, de stämde och jag fick mina pengar, så nu är man i valet och kvalet, En bank med bra internettjänster men personal som inte är kapabel att räkna pengar, eller en bank som är utrustad med en liten hushållsvåg men har istället en timmes väntetid för att bli av med rören? Livet är hårt ibland...

1278,50 kr som ligger utspritt på diskbänken.... Fyfan va växel stinker föresten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback