Sorken...

Hej!
Har haft min sork (hamster, men jag kallar han sorken) i typ ett halvår nu. Han är nog bland det sötaste jag någonsin har sett (nofence Pontus=). Men han har sina små egenheter. Som när han välter någonting som råkar stå ivägen för honom när han ska fram, och sen sätter sig och tittar helt oförstående på mig som "Men det där vet jag absolut inte hur det gick till...". Eller som när han får en jordnöt ibland, då skyndar han sig fram till matskålen och tar med sig den och sticker in i sitt lilla hus och gömmer den, så att jag inte ska se att han har den, typ.

På senare tid har han märkt att man kan ta sig ur buren själv, det lärde han sig när en viss person *host host* inte stängde burlocket och han tog sig ut. Sen dess är hans största intresse att försöka ta sig ur. Och för att han inte ska kunna lyckas har jag lagt en pocket-bok och en sten ovnpå buren, så han inte kan tugga på metallen i locket (Det låter som fan när man ska försöka sova..). Men istället sitter han på taket på huset han har och tuggar på hårdplasten som håller upp burlocket, aldrig får man vara nöjd....

Här sitter sorken i min säng och myser (Ja, han är rumsren..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback