Fågelskådning...

Hej!
Fick offra min "lediga" dag, som förövrigt ska föreställa pluggdag till att först åka ut till Fysingen och se på fåglar, för att sen skriva über-mega-stort historieprov. Vi börjar från början.

Vi skulle cykla till Fysingen, men det slutade med att vi fick åka bil med lärarkandidaten och vi satt 4 stycken i baksätet. Inget fel med det om det inte var så att det var Hugo var med i baksätet, men jag överlevde, om än knappt. Väl framme var det ganska kallt och lärarkandidats-David tvingade på mig en extra tröja och hade privatlektion med mig om varför vissa fågelarten kan få fruktsam avkomma. Vi hittade alla fåglar utom de vi skulle och skrev ner ehm.. allt.

Dagen citat kom från Zander, han fick syn på en liten "ö" mitt i vattnet som var rund, den bestod i princip bara av gräs
"- Fan orka göra en rondell mitt ute i vattnet!"
Kan ju tillägga att vi skrattade så hela fågeltornet höll på att ramla sönder, hade föresten inte gjort något, slipper fler plågas av tråk-fågel-skådning.

Sen till provet. Det gick bra, men det kändes som vanligt att om man hade suttit liiite kanske det hade gått liiite bättre, men vi får se...

Nu ska jag sluta geeka och göra något annat. Ha en bra kväll folket!

Kommentarer
Postat av: Jill

Haha, 4 i baksätet? ingenting jue! Vi var 6 stycken idag :D

2008-05-16 @ 22:33:25
URL: http://sororicida.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback