LAN!!!

Hej hej!
Nu är jag hemma från LANet och jag måste säga att det var tamefan det roligaste jag någonsin har gjort. Helt skitkul, men 4-5 h sömn på två dygn kanske man inte pallar så länge, skriver ett litet mini-schema får ni se, (inte för att det kan vara så intressant) men men...

MÅNDAG;
19.30:
Kommer till LANet och börjar rigga grejer, börjar spela lite random
22.00: Ludde dyker upp och det mesta börjar på riktigt, lirar lite Wc3 (Dota, men även Rabbits vs. sheeps och andra varianter)
TISDAG;
04.00:
Lägger mig på läktaren och försöker sova, ligger och snackar med Ludde och Martin ett tag.
05.00: Somnar
07.00: Vaknar av att jag fryser, hade inte tänkt så mycket på sovgrejer, går upp och spelar lite random och fixar lite, de flesta sover fortfarande
11.00: Mamma hämtar mig och vi åker till El-giganten och fixar med syrrans dator, handlar även lite mat på hemvägen
13.00: Tillbaka på LANet, käkar, spelar Wii med Velu och Ludde, spelar lite random alltmöjligt.
19.00: Går och käkar pizza med Ludde, träffar IT-chefen på jobbet och han tycker lite synd om mej :P
20.00: LAN, tävling i DotA, man ska spela 10 min på sin hero, sen ut och leta efter godis, käka det och dricka gammal energidryck, tillbaka och spela 10 min på motståndarens hero, ut och äta godis osv osv osv...
Jag var inte med men jag var med och kollade och tog tid på slutet när jag snodde Mickes dator :P
21.00: Alla är mätta på godis och håller på å spricka, jag passar på och får CocaCola/godis/chips och annat tilltugg folk inte vill se. Fortsätter sedan att spela lite allt möjligt.
ONSDAG;
00.00:
LANet når sin bästa tid, vi börjar spela Empire Earth, det spelet rekommenderar jag verkligen!!! Jag förlorade visserligen men det var skitul och jag tänkte spela online här hemma för att lära mig, sen ska jag sopa mattan med hela spelföreningen.
02.00: Går och lägger mig och snackar istället, snackar en stund innan vi somnar, denna natten med täcken och sovsäck som mamma fixade hit =)
05.00: Vaknar första gången, har svårt att somna om, vill inte gå upp heller för alla sover och jag är ju smidig som ett kylskåp så jag ligger kvar.
11.00: Jag har legat och sovit från och till (Räknar inte det som sömn), går upp och börjar packa ihop saker och ting, går bara in på DC++ och laddar ner massa saker som folk delar med sig (Time out, parlamentet etc)
12.00: Mamma hämtar, åker hem och sover.

Slutsatsen är iallafall att det var skitkul, trots att musen la av ett tag och att DC inte fungerade på en gång. Hela stämningen var skön på ngt sätt, och jag kom rätt fram till att det är som i "verkligeheten" storleken har ingen berydelse. Ja jag ska förtydliga, en kille, kom med det största chassit jag har sett på en PC, impad som jag blir så får jag titta i och det är mest tomt faktiskt. Men det hjälpte inte, trots stort chassi och flashig skärm, han spelade inte så bra endå, iallafall inte Dota. Lärde mig även att jag borde skaffa en ny skärm, en jag själv orkar bära, och att det vore väldigt lämpligt att ha med extra t-shirtar, och kanske deodorant.
Nog om allt, bye folket!!

Kommentarer
Postat av: Saja

Antar att ni var på GEV. ;)

2008-03-29 @ 11:08:02
URL: http://saraekroth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback