Jag tror att jag har sett allt, skjut mej!

Hej!
Igår fick jag hem min nya guldhamster, hitills har han inget namn, Tusse var ett förslag, eftersom han är så långhårig, men nej, inte Tusse, vill inte döpa honom efter Xet, det klarar jag mig utan :P

Men iallafall, jag var orolig att han inte skulle äta, det skulle inte jag göra om någon bara flyttade på mig, men imorse när jag öppnade buren och lyfte på huset så lång där massa skal efter diverse nötter, så han hade ätit,  jag kan vara lugn. Samma sak med gurkbitarna han fick igår, har han inte grävt ner dem i sin sandskål, så har han ätit dem med. Punkt. Men en sak jag lade märke till, var skalen efter en jordnöt, den var så fint öppnad, nästan som om man hade gjort det med kniv. Tyvärr fotade jag inte skalen, jag tänkte inte på det helt enkelt.
Men nu när jag hade varit och fixat hos honom, så började han kliva runt, upp i matskålen, hämtade en jordnöt och satte sig och öppnade den, han började bita på den tills skalet sprack, sen tog han ut själv "nöten" och åt den, sen fortsatte han öppna resten och tog den andra delen av nöten, det såg så jäkla gulligt ut, så jag säger som vissa seriefigurer, jag har sett allt, skjut  mig :)

PS. föresten skjut mig inte, då kan jag ju inte fota skalen nästa gång.:)



Bild på min sötis

Bilden lånad av Emelie :)

Kommentarer
Postat av: Beelzeboss

Döp han till Beelzeboss!

2008-06-05 @ 21:33:45
URL: http://satan.blogg.se/
Postat av: Anonym

söt hamster!

2008-06-06 @ 17:39:21
URL: http://tiffanytilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback