Katter i mängder...

Hej!
På folkets (nåja, Ellis iallafall=) så tänker jag lägga ut bilderna på de två katterna vi just har fått hem. Skulle även fota och lägga ut på "kattefterlysningssidor" för att se om någon saknade dem. De har sprungit runt i området och de är jättesmå och smala och ingen vill kännas vid dem, vi var de enda som hade möjlighet att ta hand om dem, men när jag kutar runt med kameran i högsta hugg skriker mamma "Lägg in ut någon annons än!" Vilket underförstått betyder att hon vill ha kvar dem. Kanske kan tolkas som dålig moral, men de här katterna har inte sprungit iväg frivilligt, suttit nedanför vårat hus på nätterna och skrikit, så vi har matat dem och de har kastat sig över maten, nog med prat, here comes pictures =)


Lilla Ellen, hon hade ont i en tass och haltade, vi tog henne till veterinären och det var bara en infektion, hon är bättre nu...


Lilla Edvin, han är okastrerad hane men han har väldigt pipig röst, vi trodde det var en liten flicka innan vi finstuderade honom och såg att han var kille :P


Mamma och jag kom på vid frukostbordet imorse att våra gamlingar, (aka katterna vi redan hade) fyller 10 år idag, det hade nästan glömts bort för att pga att vi har fixat med Ellen och Edvin hela veckan, men vi ska köpa grädde och räkor och bjuda på iallafall =) Slänger in bilder på dem med, tagna imorse, på gamlingarna...


Gärdan ligger på mammas obäddade säng, jag har just frågat hur det känns att vara pensionär, kanske därför hon ser chockad ut, men det kan också vara blixten^^



Här har vi Jullan, sitter mitt i vårat flyttstök och ser allmänt chockad ut =)


Tänkte på en sak när jag fotade katterna, Ellen var inte van att vara med på kort, hon blev snarare rädd för kameran, medan Edvin tyckte om det, skumma djur...

Kommentarer
Postat av: Ellis

Haha jag känner makten! Men shit vad söta de var, behåll!

2008-07-13 @ 12:04:09
URL: http://sikorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback