Utmanad!

1 - Hur länge har du bloggat?
Ungefär i 3 år, fast i början var det  väldigt sällan.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Visste inte så mycket, någon form av "Internet-dagbok".

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Måste ha varit UngMamma15 , den enda man kände till i början, iallafall när jag fixade den här

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Fan va tråkig man var...

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
olika, men kanske 10 st

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 
90 % är dagboksbloggar 10 % ämnes...


7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. 
Satan

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Jossan (Kommer inte på någon, men vi tycker om datorer, djur och sånt )

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 

De flesta tycker väl att det är kul. Kanske inte kul när en viss persons syskon hittade, men jag skriver vad jag vill, right?

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? 
Det vet jag inte :P säkert lite mera rakt fram med allt i bloggen

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
Censurerar folks namn om jag inte vet om de vill vara med och skriver inte heller om vissa saker i detalj.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Jag bloggar aldrig om mode, och skriver vääääldigt sällan något om mitt sexliv.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? 
Ganska mycket, blir glad när läsar-antalet går upp och ännu mer när man får kommentarer

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nja inte helt..

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej. Men jag har kommit folk jag känner IRL närmare för att jag har läst deras bloggar

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? 
Nej, men skadligt för vissa att läsa :P

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? 
Kanske någon liten grej men det är ingenting att bry sig om :P

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Njae, kanske när tidigare nämnd bror hittade bloggen, men jag får väl skriva vad jag vill, fortfarande!

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Nej.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? 
Ja det gör jag säkert, jag kanske skriver lite mer djupare saker istället för "jag har gjort si och så"-inlägg

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? 
Ja det tror jag.

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det har betytt en del, man kan skriva av sig och så.

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? 
Förändrat min syn på vissa människor.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Tanzila, Tessan, Denise, Jossan och AnyOne

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: oj 50 kg sand är rätt mkt, fan en sandstrand :D

2008-04-04 @ 19:06:16
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback