Igår..

...Träffade jag min bror för första gången på flera år.
Han var iallafall jättetrevlig och sprang runt och lekte med sina katter, hans små älsklingar.

Min syster som var med har en viss tendens att alltid tala om vad hon tycker och tänker, vilket är bra, på gott och ont. Hon tycker till exempel inte om utländska personer, vet inte varför, men då kan man ju fråga sig vad hon har i valsta att göra?!
Så sitter hon som vanligt och predikar om allt mellan himmel och jord, bland annat att alla "invandrare" är så bortskämda och blablabla. När hon sitter hemma och bråkar med mig och mamma brukar vi bara sitta tysta, jag orkar inte argumentera fram och tillbaka med henne, eftersom jag tycker att hennes åsikter är helt rubbade. Det finns minst lika många svenskar, om inte fler, som lever på soc och beter sig som svin.
Men brorsan sa emot, bråkade tillbaka och satte henne på plats. Alltså det var som att hälla vatten över en katt, ungefär så såg hon ut. Det märktes att hon inte är van att folk sätter dit henne. Och jag som är en liten fegis tänkte att hon har jag min chans, så jag satt och höll med brorsan, haha hennes min var obetalbar, men jag tycker att det är ett jävla sätt av henne att vara så inihelvete rasistisk (kan man säga så?)
Det är säkert svårt att ta ifrån henne ett beteende och en chargång hon har haft länge, jag tycker iallafall inte om det.... Hon får hålla på bäst fan hon vill... Jag orkar helt enkelt inte engagera mig i och göra om henne.

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: låter mysigt :D ha en nice valborg!

2008-04-30 @ 17:58:55
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback