Snart smäller det!

Hej Hej!
Tänkte sammanfatta mitt år lite kort, ser att många andra har gjort det så..
Året började med jobb, sen skola och senare också en lite skidresa, då insåg jag att det inte bara var plågsamt med skidor och snö utan att man kan göra det till en kul grej också, så nu är jag i full färd med att skaffa egen utrustning, eftersom att några dagars hyra kostar lika mycket som fan hela paketet typ. Sen i februari så åkte jag och pappa en vecka till Marocko, den resan hade man ju klarat sig utan, men men. Sen flöt våren på och det blev en jäkla massa kryssningar för min del, först med mamma till Helsingfors, sen med skolan till Mariehamn över dagen på konferens, mamma, hennes polare och P till Helsingfors igen, och sist med P's familj Cinderella vid skolavslutning. Det blev sedan sommar i år med, och sommar = jobb och så blev det också, fick ihop 5 veckor iallafall, och på helgerna försökte jag vara med P så mycket jag kunde, tog även ledigt en dag för att fira P. Gud vilket kackel det blev på jobbet, jäkla hönsgård! Sen började skolan och det känns som om höstterminen tog 3 veckor, men så var det ju inte riktigt; jag fyllde i början på hösten, inte så speciellt men tillomed pappa var med, sen innehöll hösten mest massa jobbiga kurser i skolan (Matte B, Programmering A, roliga, men dem skulle klaras av på typ en halv termin surt), och sen flytta storasyster ut hit. Man kan väl säga att mamma, pappa och jag har burit upp iaf 80 % av alla hennes grejer, förstår inte hur allt fick plats i hennes tvåa, får knappt plats i hennes trea nu, jaja det är hennes bekymmer.
       Sen åkte mamma och pappa till Marocko och jag och P fick agera katt/sköldpaddsföräldrar i två veckor, gick bra och ibland fick man morsa med P också, men det gick det med. Sen blev det julmånad men INGEN SNÖ!  Det är lite tråkigt, men december har flutit på och nu är vi snart framme på sista dagen, tror att den blir bra den med, ska smälla massa "livsfarliga" smällare med pappa och sen bara ta det lugnt =)

Shoppade föresten inte så mycket idag, rean var inte så mycket för mej, eller dem reade mest ut kläder från i somras och så, och då var modet ingenting för mig, skulle sitta tajt över brösten (synd för mig som är utrustad med små) och sen skulle det stå ut som ngt j-a beduin-tält vid magen, vilket får mig att se gravid ut, och allt sånt satt som jag vet inte vad på mig, så det fick vara.

Lägger in en bild på skoj, den är från kampanjen vi gjorde mot våld i våras, jag, P och Krippe, det var.. annorlunda.

image4

Hoppas ni har orkat läsa enda hit, tjohopp!


Kommentarer
Postat av: Beelzeboss

Reminds me of a song....

That's when things got out of control.
She didn't want to, he had his way.
She said, "Let's Go"
He said, "No Way!"
Come on babe it's your lucky day.
Shut your mouth, were gonna do it my way.
Come on baby don't be afraid,
if it wasn't for date rape I'd never get laid.

2007-12-30 @ 23:20:26
URL: http://satan.blogg.se
Postat av: Tobias

svar: hehe ok! men svensson svensson är kul : )

2007-12-30 @ 23:32:27
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback