Lätta sitt hjärta

Hej!
Ibland behöver man lätta sitt hjärta, ringde P nyss och gjorde det, men kände att jag inte kunde ösa för mkt skit på honom.

Nu har jag gjort det igen, gett bort någonting som jag helst av allt hade velat ge mig själv. En resa. Pappa ringde och sa att jag skulle boka, och när han är på det humöret är han som en ångvält med en tegelsten på gasen, han går inte att stoppa. Så det var bara att boka, han och mamma åker 17/1. Grattis till mej, katt/sköldpaddsvaktning. IGEN!! Jag kan ju inte säga nej, det är ju dem som betalar och sånt, fast jag ska vara med och betala lite av mammas biljett, som en julklapp. De flesta som läser som känner mej säger ofta "Din pappa är inte alls som du beskrev..." Men det är klart att han skärper sig när andra är i närheten, annars kan han börja gräla och bli sur över ingenting. Typiskt. Men det pratas om att vi som läser Steg 4 i franska i skolan ska åka till Nice, men jag vet inte, hoppas det iallafall, för jag får bara vara hemma, alla andra åker. P är borta från den 28/12 - 13/1. Sen går det fyra dagar så sticker mamma och pappa, typiskt.
Ska sluta gnälla nu och plugga fysik, en positiv grej när man är hemma, man missar inget i skolan :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback